مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:202020-09-20پزشكي

آیا فشار خون از عمر انسان کم می کند؟


یک متخصص داخلی، با بیان اینکه پرفشاری خون عوارض شدیدی برای بدن به دنبال دارد، تصریح کرد: فشار خون بالای تشخیص داده نشده و کنترل نشده 20 سال از طول عمر انسان را کم می کند.

- ایسنا/گیلان یک متخصص داخلی، با بیان اینکه پرفشاری خون عوارض شدیدی برای بدن به دنبال دارد، تصریح کرد: فشار خون بالای تشخیص داده نشده و کنترل نشده 20 سال از طول عمر انسان را کم می کند.

دکتر علی موثقی در گفت وگو با ایسنا، بیماری فشار خون یا پرفشاری خون را یکی از معضلات جامعه جهانی امروز دانست و اظهار کرد: این بیماری شیوع بسیار بالایی دارد و در جوامع مختلف بین 25 تا 50 درصد جمعیت را درگیر خودش کرده است.

وی با بیان اینکه پرفشاری خون عوارض شدیدی برای بدن به دنبال دارد، تصریح کرد: فشار خون بالای تشخیص داده نشده و کنترل نشده 20 سال از طول عمر انسان را کم می کند.

همچنین از دیگر عوارض پرفشاری خون می توان به خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و نارسایی شدید کلیوی اشاره کرد.

این متخصص داخلی، ایجاد ناخوشی های جدی برای انسان را از دیگر عوارض پرفشاری خون دانست و افزود: در صورت عدم کنترل فشار خون آسیب های زیادی به بدن وارد می شود.

موثقی، بیماری پرفشاری خون را بدون علائم اختصاصی دانست و عنوان کرد: تا زمانی که غربالگری همراه با چک منظم فشار خون انجام نشود، امکان تشخیص پرفشاری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا فشار خون از عمر انسان کم می کند؟

آیا فشار خون از عمر انسان کم می کند؟